تابلو استیل انعکاس یک برند از آلیاژ فولاد ضد زنگ ۳۰۴ ماندگار می شود. تاریخچه طولانی تابلوهای تبلیغاتی نشان می دهد که آن ها دارای تأثیر انکارناپذیری در معرفی یک برند و گسترش آن دارند. تابلو حروف برجسته استیل یکی از مؤثرترین ابزارهای برندینگ است.

در این مقاله ما به این موضوعات می پردازیم:

  • تابلو استیل چیست؟
  • مزیت حروف برجسته استیل
  • انواع تابلو استیل کدامند؟
  • استیل یا چلنیوم (چنلیوم) کدام انتخاب شماست؟

با دانستنی های ما در لیزر آرت گلس همراه باشید.

 

تابلو استیل چیست؟

تابلو استیل از حروف برجسته و مجزا از یکدیگر تشکیل می شود. به لحاظ ظاهر و فرم شباهت زیادی به تابلو چنلیوم یا همان تابلو چلنیوم دارد اما در متریال، نحوه ساخت و نصب با چلنیوم متفاوت است. حروف برجسته استیل از رویه و لبه هایی از جنس ورق استیل صیقلی یا خش دار، ساده یا آبکاری شده به رنگ های نقره ای و طلایی ساخته می شوند. قطعه های جداگانه ای از حروف و نشانه ها که پس از فرم دهی به صورت کانال هایی U شکل درمی آیند و بر بستر تابلو آرام می گیرند. نور اس ام دی SMD که از پشت حروف برجسته استیل به پس زمینه تابیده می شود، هاله نور زیبایی در اطراف نشانه ها پراکنده می کند. در عین انعکاس نمایی چشمگیر، برجستگی حروف را چندین برابر جلوه می دهد.

ورق های استیل متداول در صنعت ساخت تابلو های استیل از آلیاژ فولاد ضد زنگ ۳۰۴ که آلیاژ عمومی ست، ساخته می شود. این ورق استیل بسیار بادوام، با نگهداری آسان کاربردهای داخلی و بیرونی جذابی دارد.
نوع دیگری از آلیاژ ۳۱۶ فولاد ضد زنگ در محیط های بسیار خورنده و هوای نمکی مانند محیط های صنعتی، ساحلی یا مناطقی که به سطوح بالای آلودگی اتمسفر معروف هستند، عملکرد بهتری دارد.

 

مزیت حروف برجسته استیل

بارزترین مزیت حروف برجسته استیل، خاصیت ضد زنگ بودن آن است. تمام محصولات فولادی ضد زنگ در صورت استفاده در کاربردهای بیرونی بدون هزینه اضافی به طور خودکار در برابر خوردگی مقاوم هستند. این ویژگی به مهار اکسیداسیون و عدم نیاز به رنگ آمیزی کمک می کند.

ضدزنگ شدن؛ فرآیند پردازش یا پوشش دادن یک فلز به منظور کاهش واکنش شیمیایی سطح آن است. در فولاد ضد زنگ، غیرفعال سازی به معنای حذف آهن آزاد از سطح فلز با استفاده از محلول اسید، برای جلوگیری از زنگ زدگی است. غیرفعال سازی از “لکه شدن” در فولاد ضد زنگ جلوگیری می کند. تمام حروف برجسته استیل بدون هزینه اضافی ضدزنگ هستند.

فولاد ضد زنگ از مخلوطی از فلزات، عمدتاً آهن، کروم، نیکل و در برخی موارد مولیبدن و منگنز به همراه سایر مواد در مقادیر کم تشکیل شده است. این ترکیب منحصر به فرد است که با تشکیل یک لایه اکسید غیرفعال محافظ بیرونی، خاصیت ویژه مقاومت در برابر خوردگی را امکان پذیر می کند. سطوح فولادی ضد زنگ اگر قبل از استفاده به درستی تمیز و غیرفعال شوند، می توانند در برابر خوردگی بسیار مقاوم شوند.

تابلو استیل در انواع گوناگون، مناسب برای کاربردها و مکان های متفاوت ساخته می شود. حروف برجسته استیل هم در مکان های داخلی و هم فضاهای بیرونی بسیار محبوب هستند. در مکان های خارجی و در معرض نور مستقیم خورشید با انعکاس عالی شعاع نور در روز، و تشعشع نور پس زمینه حروف در شب جلوه ای منحصربه فرد و لوکس دارند. برای آشنایی بیشتر با انواع تابلو استیل با ما همراه باشید.

 

انواع تابلو استیل کدامند؟

تابلو استیل یکی از کارآمدترین تابلوهای تبلیغاتی است. زیبایی و چشم نوازی تابلوهای استیل مدیون هویت کلاسیک و ساده است که نوشته و طرح برند را آنتیک، مجلل و به یاد ماندنی می سازد.
برای نورانی کردن تابلوهای تمام فلزی، از نور اس ام دی SMD در لایه پشتی حروف استفاده می شود که به صورت معکوس به دیواره تابیده شده و هاله ای از نور در اطراف حروف را منعکس می نماید.
تابلوهای فلزی در گذشته از مواد اولیه آهن، برنج و یا مس نیز تولید می شدند. اما به دلیل کدر شدن یا اکسیداسیون تدریجی پس از مدتی نیاز به پرداخت مجدد داشتند و به همین دلیل فلز استیل به مرور جایگزین سایر فلزات شده است.
انواع تابلو استیل به ویژگی های بنیادین نما و لبه های حروف وابسته است.

حروف برجسته استیل از اجزاء زیر ساخته می شوند:

1) رویه، یا نمای بیرونی
رویه، یا نمای بیرونی یا صورت کار Face که بر اساس طرح موردنظر از ورقه های متنوع استیل با برش لیزری ایجاد می شود.

نمای حروف می تواند در انواع صیقلی و براق یا مات و خش دار باشد.
انواع ورق های مات و خش دار استیل شامل: خش دار با بافت ریز جهت دار، خش دار تصادفی، خش دار با بافت درشت پراکنده می باشد. صفحه های خش دار قابلیت رنگ پذیری نیز دارند.
امکان تلفیق رویه استیل با ورق پلکسی گلس در ساخت تابلوهای استیل مدرن تر نیز وجود دارد.

2) لبه ی حروف برجسته یا بدنه اصلی
لبه ی حروف برجسته یا بدنه اصلی را رول هایی از جنس استیل با عرض های مختلف تشکیل می دهند. این رول ها قابلیت فرم دهی بر اساس طرح مورد نظر را دارند و با استفاده از قلع و لحیم کاری به رویه یا نمای حروف متصل می شوند.
لبه ها نیز از جنس استیل با فرم های صیقلی، پانچ شده و کریستالی قابل استفاده هستند.
استیل دارای مقاومت زیادی در برابر دماهای پایین و بالا است. خواص مکانیکی آن نظیر سختی و شکل پذیری به نوع آلیاژ به کاررفته بستگی دارد.

3) بستر پشت حروف برجسته استیل
بستر پشت حروف برجسته استیل که معمولا از پلکسی گلس بی رنگ به شکل طرح حروف و نشانه ها برش خورده است. نورهای اس ام دی SMD از طریق سوراخ های تعبیه شده در این لایه به دیوار پشت حروف می تابند.
تابلو استیل انعکاس یک برند در عرصه های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد و متداول ترین تابلوهای تبلیغاتی استیل عبارتند از:

  • تابلو استیل طلایی: یکی از پر کاربردترین انواع تابلوهای استیل است با نما و لبه حروف برجسته از فلز استیل طلایی، که در دو شکل براق و خش دار در دسترس است. نور از اطراف حروف با چشم برخورد می کند که جلوه زیبایی به تابلو می بخشد.

سفارش تابلو چلنیوم ارت گلس 3

  • تابلو استیل نقره ای: دارای ساختاری همانند تابلو استیل طلایی است اما از ورق استیل نقره ای ساخته شده است.
  • تابلو استیل لبه پانچ طلایی یا نقره ای: همچنان که از نام تابلو برداشت می شود این نوع نیز از جنس استیل به رنگ های طلایی و نقره ای است. دارای لبه های سوراخ دار یا پانچ شده می باشد که باعث نورافشانی مضاعف از اطراف بدنه حروف می شود و جلوه ای چندین برابر تولید می کند.
  • تابلو استیل نور اندریک: به دلیل رویه و بدنه تمام فلز حروف برجسته استیل، امکان نوردهی از نمای روبه رو نیست و نوردهی از قسمت پشت تابلو فراهم می شود. به این نورپردازی نوراندریک می گویند.
    در ساخت تابلو استیل نوراندریک، همچون تابلوهای نوراندریک چنلیوم (چلنیوم) عمل می شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به دانستنی های ما با عنوان «راز ماندگاری چنلیوم (چلنیوم) در تابلوهای تبلیغاتی» مراجعه کنید.
  • تابلو استیل با نئون فلکسی: ترکیبی از تابلو استیل و رشته های نئون فلکس Neon Flex که در طرح های خلاقانه بسیار کاربرد دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد نئون فلکسی می توانید به «نئون فلكسى پرنفوذ فاتح تابلوهاى تبليغاتى» در دانستنی های ما سر بزنید.
  • تابلو استیل رینگی میرور(آینه ایی): نمای حروف برجسته و لبه حروف هر دو از جنس استیل بسیار براق آینه ای هستند و در دو رنگ طلایی و نقره ای ساخته می شوند.

 

استیل یا چلنیوم (چنلیوم) کدام انتخاب شماست؟

در اینجا مقایسه ای اجمالی مابین تابلو استیل و تابلو چنلیوم یا چلنیوم انجام می دهیم.
با ما همراه باشید.

هر چند که هر ۲ این تابلوهای تبلیغاتی شباهت های زیادی با یکدیگر دارند اما تفاوت هایی نیز دیده می شود که در هنگام نصب و استفاده، توجه شما را جلب می کند. به همین دلیل بهتر است قبل از سفارش بر این پرسش تمرکز کنید که: استیل یا چلنیوم (چنلیوم) کدام انتخاب شماست؟

  1. بارزترین تفاوت در متریال به کار رفته در تابلوهاست. در چنلیوم یا چلنیوم از آلومینیوم برای بدنه و از پلکسی گلس برای رویه یا نمای حروف برجسته استفاده می شود. در برخی از انواع چنلیوم برای رویه نیز از ورق آلومینیوم استفاده می کنند اما در تابلو استیل هم بدنه و هم رویه حروف برجسته از آلیاژ استیل است.
  2. دومین تفاوت قابل توجه در نحوه اتصال رویه به بدنه است. چلنیوم دارای شیاری درلبه داخلی حروف شکل گرفته است که نوار اسفنجی گردگیر بر آن چسبانده می شود و حکم درزگیر و محافظ در برابر نفوذ آب و گرد و غبار به داخل حروف را دارد. در چلنیوم دو بخش بدنه و نما به وسیله چسب مخصوص به یکدیگر متصل و چسبانده می شوند. در صورتی که در حروف برجسته استیل رویه و لبه با قلع و لحیم کاری به هم متصل و فیکس می شوند و نیازی به گردگیر ندارند.
  3. تفاوت در شیوه های نور پردازی: در حروف برجسته چنلیوم معمولاً نمای روی حروف از جنس پلکسی گلس و عبور دهنده نور است. بنابراین شیوه هایی برای نورافشانی از روبرو و امکان کارکردن نور اس ام دی در داخل حروف برجسته وجود دارد. اما در حروف برجسته استیل به دلیل فلزی بودن رویه، نور روبرو منتفی است و لامپ های اس ام دی در پشت حروف و رو به دیواره تابلو نورافشانی می کنند و حروف همانند سوژه هایی ضد نور در هاله نورانی اطراف خود جلوه می نمایند.هر چند امکان پانچ در لبه و رویه امکان نورافشانی از کناره و نمای حروف را امکان پذیر می کند.
  4. انعطاف پذیری: آلومینیوم در حروف برجسته چلنیوم دارای انعطاف پذیری بالاتری نسبت به استیل است، هر چند که هر کدام قابلیت های ویژه خود را دارند و دلیل بر مزیت یکی بر دیگری نیست.
  5. تنوع در رنگ و ساختار تابلو: اگر طراحی مورد نظر شما جذابیت های رنگی متنوعی دارد و یا جلوه ها رنگی در حرفه شما دارای اهمیت است، تابلوهای چنلیوم به خوبی این تنوع را پوشش می دهند. در چلنیوم حدود ۱۰ نوع متداول از کاربری رنگ در تابلو به سادگی در دسترس است. این رقم در تابلو استیل حدود ۴ گزینه است.
  6. مقرون به صرفه بودن: تابلوهای چنلیوم نسبت به تابلوهای استیل از هزینه تولید و نصب کم تری برخوردارند. هر چند که نسبت به مراقبت و نگهداری نسبت به استیل نیاز به توجه بیشتری دارند.
  7. انعکاس نور: در قابلیت انعکاس نور طبیعی و غیرطبیعی تابلو استیل حرف اول را می زند. جنس استیل چندین برابر جنس آلومینیوم قابلیت منعکس کردن نور را دارد. حتی استیل های خش دار انعکاس بیشتری از آلومینیوم دارند و خش ها باعث جهت دادن به شعاع های نور نیز می شوند.

 

با توجه به اطلاعات دانستنی ها شما به راحتی می توانید تابلوی تبلیغاتی مورد نیاز خود را انتخاب کنید و برای سفارش سریع و آسان تابلوی خود، با ما تماس بگیرید.

ما برای بهترین جلوه و معرفی برند شما در کنارتان هستیم.

 

باتشکر از همراهی شما.