نئون فلكسى پرنفوذ فاتح تابلوهاى تبليغاتى

نئون فلكسى Neon Flex چيست؟ چرا نئون فلكسى پرنفوذ فاتح تابلوهاى تبليغاتى شد؟

این چراغ‌ها هنگامی که جریان الکتریکی از آن‌ها عبور می‌کند درخشش قرمز و نارنجی چشمگیری تولید می‌کنند.

اگر لحظه‌ای در ایستگاه دانستنی‌های ما توقف کرده‌اید، احتمالاً مانند ما عاشق نئون Neon هستید. چراغ‌های نئون با رنگ‌ها و حال و هوای درخشان محیطی که از دهه ۴۰ تا امروز همچنان جذاب و فراموش‌نشدنی باقی‌مانده‌اند. تجسم زیبایی است اگر می‌توانستیم، تمام دنیا را با نئون‌های رنگی روشن کنیم. این‌همه شور می‌تواند دنیا را به مکانی بهتر، مهربان‌تر و سرگرم‌کننده‌تر تبدیل کند.

ما در لیزر آرت گلس با نئون فلكسى Neon در حال حرکت به سمت مأموریت خود هستیم تا جهان را با شادی نئونی رنگ‌آمیزی کنیم.

چراغ‌هاى نئون هميشه در دنياى تابلوها و دكوراسيون محبوب بوده‌اند. نور شفاف و درخشندگى نافذ با رنگ‌هاى روشن و جذاب ويژگى‌هاى خاص چراغ‌هاى نئون از زمان‌هاى دور است. آن‌ها اجداد نورهاى نئون هستند كه با لوله‌هاى شيشه‌اى و گازهاى نجيب (گازهاى بى‌اثر) ساخته مى‌شوند و آفرینندهٔ بسيارى از آثار هنرى الهام‌بخش‌اند. چراغ‌هاى نئون يكى از بزرگ‌ترين گرايش‌هاى نورپردازى بوده است اما استفاده از چراغ‌هاى نئون شيشه‌اى سنتى چندان ساده نيست، به‌خصوص وقتى صحبت از روشنايى صنعتى و خانگى است. در دانستنى‌هاى تخصصى ما مى‌توانيد به‌تفصیل در مورد طراحى و ساخت نئون رنگى بخوانيد و با نورهاى نئون شيشه‌اى سنتى آشنا شويد.

برای سفارش تابلو نئون فلکسی باما در ارتباط باشید.

نئون فلكس Neon Flex يا نوار انعطاف‌پذير نئون، جديدترين فناورى در زمينه نورپردازى و تبليغات است.

در اين مقاله به معرفى نورهاى رشته‌اى نئون فلكس neon flex كه با نام‌هايى چون نئون پلاستيك، فلكسى ال‌اى‌دى FLEX LED، نوار ال‌اى‌دى LED، نيز شناخته مى‌شوند، مى‌پردازيم. با استفاده از اين نورهاى انعطاف‌پذير در تابلوهاى نئون فلكسى امروزه آن‌ها فاتح تابلوهاى تبليغاتى شده‌اند.

با ما همراه باشيد تا درباره نئون ال‌اى‌دى Neon LED و نئون فلكسى Neon Flex بيشتر بدانيم.

در اينجا با هم مى‌خوانيم:

  • رابطه چراغ‌هاى نئون ال‌اى‌دى Neon LED و نئون فلکس Neon Flex چیست؟

  • مزیت‌های برجسته نورهای نئون ال‌ای‌دی Neon LED چیست؟

  • نئون ال‌ای‌دی فلکس Neon Flex در مقابل نئون شیشه‌ای

  • ساختار تابلوی نئون ال‌ای‌دی Neon LED – ساختار تابلوی نئون فلکسی Neon Flex

برای آشنایی بیشتر با این صنعت هنری با ما همراه باشید.

 

رابطه چراغ‌هاى نئون ال‌اى‌دى Neon LED و نئون فلکس Neon Flex چیست؟

چراغ‌های نئون ال‌ای‌دی جلوه‌های نورپردازی چراغ‌های نئون شیشه‌ای را تکرار می‌کنند، اما این کار را کارآمدتر انجام می‌دهند. هر بلوک LED در پوششی شفاف محصور شده تا نور را با حداکثر درخشش پخش نماید.
این چراغ‌ها دارای دیودهای ساطع‌کننده نورهای رنگی مختلف یا LED هستند که روی نوار پایه نصب شده‌اند.

نئون فلکس Neon Flex یک فناوری جدید است که نورهای NEON را بازآفرینی می‌کند. از یک نوار LED منعطف ساخته می‌شود که حاوی تعدادی LED کوچک است. آن‌ها داخل پوششی از جنس سیلیکون یا پی‌وی‌سی رنگی با لایه‌ای مات قرار دارند تا نقاط مختلف نور را با درخششی یکنواخت همانند نئون شیشه‌ای سنتی پخش کنند.
فلکس Flex در واژه به معنای «انعطاف‌پذیر» است که اشاره به انعطاف‌پذیری بالای این نوع از رشته‌های نورانی دارد.
به آن دسته از چراغ‌های ال‌ای‌دی نواری که بر بستر نوار پایه از جنس پلاستیک مخصوص – سیلیکون – و انعطاف‌پذیر تعبیه شده‌اند نئون فلکسی Neon Flex گفته می‌‌شود که مانند شیلنگ نورانی، نور را از یک سمت خود عبور داده و به بیرون منعکس می‌نماید. نوع، رنگ، اندازه و قدرت این LEDها مؤلفه‌هایی هستند که میزان روشنایی و رنگ نور نئون تولید شده را تعیین می‌کنند. تابلوهای LED نئون هر روز بر محبوبیتشان افزوده می‌شود زیرا استفاده از آنها آسان است و بسیار متنوع هستند. آن‌ها نور پرنفوذ نئون‌های شیشه‌ای را در کنار مزیت‌های دیگر از جمله ایمنی بالا و قدرت عملکرد و کاربردهای خلاقانه دارند.
نئون فلکس Neon Flex دارای رنگ‌های نئونی روشن همراه با جدیدترین فناوری نورپردازی است تا کنترل بیشتری بر نورهای نئون داشته باشید.
رابطه چراغ‌هاى نئون ال‌اى‌دى Neon LED و نئون فلکس Neon Flex در هم‌خانواده بودن آنها است.
چراغ‌های LED نئون باکیفیت خوب دارای راندمان نوری بالایی هستند که نور یکنواخت و ملایم تولید می‌کنند. شما می‌توانید روشنایی چراغ‌های نئون LED را از طریق کنترل از راه دور نیز مدیریت کنید. می‌توانید رنگ، دمای رنگ یا درخشندگی چراغ‌ها را تغییر دهید.
تنوع در نوارهای نور نئون LED امکان طراحی خلاقانه و استفاده تلفیقی از رنگ‌های نئونی روشن و براق، تا ترکیبی از طیف‌های کم‌رنگ‌تر را فراهم می‌کند. یک نوار LED می‌تواند بلوک‌های ال‌ای‌دی متنوعی را در خود جای دهد که رنگ‌های مختلفی از خود ساطع می‌کنند، به‌این‌ترتیب هرچقدر دوست دارید می‌توانید در نورپردازی خود خلاق باشید.

مزیت‌های برجسته نورهای نئون ال‌ای‌دی Neon LED چیست؟

1) کم‌مصرف هستند
نوارهای نور نئون LED برای کارکردن به منبع تغذیه خاصی وابسته نیستند. آنها برای روشن شدن به انرژی بسیار کمی نیاز دارند.
به این دلیل ال‌ای‌دی‌ها می‌توانند نوسانات کوچک قدرت برق را برای مدت‌زمان محدودی تحمل کنند. عدم مصرف برق زیاد یکی از عواملی است که این نورهای جذاب را به‌عنوان مقرون به‌صرفه‌ترین روشنایی‌های تبلیغاتی و تزئینی معرفی می‌کند.

2) مقا‌وم هستند
ال‌ای‌دی‌ها با پوشش سیلیکونی یا آلومینیومی محافظت می‌شوند که آن‌ها را در برابر صدمات محیطی مقاوم می‌نماید. شما نیازی به تعویض ال‌ای‌دی‌ها ندارید، مگر در مواقعی که به طور کامل خراب می‌شوند و این اتفاق به‌ندرت پیش می‌آید.

3) عمر طولانی دارند
ازآنجایی‌که هم چراغ‌های نئون LED و هم چراغ‌های نواری LED از منبع نور LED و مواد مشابه استفاده می‌کنند (معمولاً تراشه اس‌ام‌دی SMD/‌ال‌ای‌‌دی + PVC هستند)، بنابراین از نظر طول عمر و دوام تفاوت چندانی با هم ندارند. مزایای رایج آنها انعطاف‌پذیری، ضد آب بودن، با حداکثر طول عمر تا ۵۰۰۰ ساعت است.

4) انعطاف‌ پذیری فوق‌ العاده دارند
روشنایی خطی بدون نقطه دارای قطر خمشی کمتر از ۵۰ میلی‌متر است که به شما امکان خلاقیت در اشکال ریز را می‌دهد. اگر در هر دو انتهای نوارها برق داشته باشید، یک‌رشته می‌تواند تا ۳۰ متر هم طول داشته باشد. در صورت تمایل، می‌توانید آن را به قطعات کوچک و در اندازه ۵۰ میلی‌متر کوتاه کنید.

5) قابل تنظیم هستند
نوارهای ال‌ای‌دی از دو قسمت تشکیل شده‌اند: لایه LED بالایی و پایه محافظ. لایه LED در هفت‌رنگ مختلف موجود است: سه رنگ سفید، زرد، قرمز، آبی و سبز. پایه معمولاً همان رنگ ال‌ای‌دی‌ها است، اما سفارشی‌سازی نیز امکان‌پذیر است. LEDها قابل تنظیم هستند، بنابراین شما می‌توانید هر فضای دقیقی را که می‌خواهید طراحی و ایجاد کنید.

 

نئون ال‌ای‌دی فلکس Neon Flex در مقابل نئون شیشه‌ای

نئون ال‌ای‌دی فلکس Neon Flex در مقابل نئون شیشه‌ای از برتری‌های قابل‌توجهی برخوردار است. به دلیل این ویژگی‌ها نئون فلكسى پرنفوذ فاتح تابلوهاى تبليغاتى شده است.

  • خرید ارزان: هزینه ساخت، نصب، و جایگزینی نئون فلکسی در برابر نئون شیشه‌ای بسیار مقرون‌به‌صرفه است.
  • دوام: نئون فلکسی از PVC نرم و سیلیکون ساخته شده‌ است که دارای کیفیت بالا، انعطاف‌پذیر و مقاوم در برابر شعله می‌باشد. در مقابل تابلوهای نئون سنتی از شیشه‌های شکننده ساخته شده‌اند که بسیار ضربه‌پذیرند و به‌راحتی خرد می‌شوند.
  • بهره‌وری انرژی: نئون فلکسی با منبع تغذیه ۱۲ ولت DC هزینه برق کم و ایمنی بالایی دارد. در مقابل نئون شیشه‌ای سنتی با منبع تغذیه ۳ کیلووات الی ۱۸ کیلووات هزینه بیشتری برای اجرا و رفع نگرانی‌های ایمنی دارد.
  • ایمنی: نئون فلکسی مقاوم در برابر شکستن، مقاوم در برابر حرارت، بدون گاز و کم‌خطر است در مقابل نئون شیشه‌ای، شکستنی است و خطر بالاتری دارد.
  • سهولت نصب: نئون فلکسی به‌سادگی قابل نصب است در مقابل برای نئون شیشه‌ای نیاز به تجهیزات ویژه و صرف وقت بیشتر جهت نصب داریم.

  • قابل‌حمل بودن: نئون فلکسی به دلیل سبکی وزن، به‌راحتی قابل‌حمل، بادوام در طول حمل‌ونقل مصون از آسیب است. در مقابل نئون‌های سنتی سنگین، شکننده، مستعد آسیب در حین حمل‌ونقل هستند.

  • طول عمر: نئون فلکسی با طول عمر ۱۰۰ هزار ساعت در مقابل نئون‌های سنتی با تنها ۱۰ هزار ساعت عمر
  • نگهداری: نئون فلکسی نیازی به مراقبت ویژه و نگهداری ندارد در مقابل نئون شیشه‌ای نیاز به بررسی منظم، تمیزکردن و نگهداری مستمر دارد.
  • یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها تست صدا است: نئون فلکسی هیچ صدایی منتشر نمی‌کند در مقابل نئون شیشه‌ای وزوزی مداوم منتشر می‌کند.
  • نوستالژیک: در این مورد نئون شیشه‌ای برنده است چون برخی از افراد ظاهر و صدای اصیل را ترجیح می‌دهند.
  • اشکال و اندازه‌های ممکن: نئون فلکسی با لوله‌های انعطاف‌پذیر نازک، خم‌شدن‌های محکم و اشکال پیچیده را ممکن می‌سازد. در مقابل لوله‌های شیشه‌ای را نمی‌توان به همان اندازه محکم و ظریف خم کرد.
  • انواع رنگ: نئون فلکسی تا ۱۸ رنگ با گزینه‌های بیشتر در آینده و گزینه‌های تغییر رنگ برای تابلوها دارد. در مقابل نئون شیشه‌ای رنگ‌های کمتری به دلیل محدودیت گازهای بی‌اثر و جیوه موردنیاز برای ایجاد آنها دارد، ضمن اینکه گزینه تغییر رنگ وجود ندارد.
  • وضوح در تصاویر: نئون فلکسی به لطف دیمر، در تنظیمات روشن یا تاریک بسیار کاربردی‌تر است.

 

ساختار تابلوی نئون ال‌ای‌دی Neon LED – ساختار تابلوی نئون فلکسی Neon Flex چگونه است؟

ساختار تابلوی نئون ال‌ای‌دی Neon LED همانند ساختار تابلوی نئون فلکسی Neon Flex از ۳ بخش اصلی تشکیل شده‌ است:

  • لوله‌ها: لوله‌های انعطاف‌پذیر از جنس سیلیکون که نوارهای ال‌ای‌دی را در خود جای‌داده‌اند.
  • منبع تغذیه: باتوجه‌به ولتاژ و آمپر مصرفی تابلو موردنظر، منبع تغذیه مناسب شامل ترانس و بُرد الکترونیکی را انتخاب نمایید.
  • پنل پشتیبان: برای پنل پشتیبان می‌توانید از فوم برد یا ورق پلکسی‌گلس Plexiglass شفاف و یا رنگی استفاده نمایید. طرح موردنظر با استفاده از CNC بر روی ورق اصلی پیاده می‌شود.

در مرحله نهایی رشته‌های نئون فلکسی را که بر اساس طرح، قطعه‌بندی شده سیم‌کشی کنید و در محل خود بر روی طرح با چسب مخصوص نصب نمایید و از درخشش و زیبایی دنیای نورهای رنگی لذت ببرید.

باتشکر از همراهی شما.